یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
ما می‌توانیم جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۴۸:۴۰

توان فناوری تجهیزات در صنایع نفت و گاز کشور ارتقاء می‌یابد
ایران دریلینگ: ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با هدف ارتقای توان فناوری تجهیزات در صنایع نفت و گاز کشور، یک موافقتنامه همکاری امضا کردند. به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر جعفر توفیقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت، گاز و ذغال سنگ،در نشست امضای این موافقتنامه که عصر سه‌شنبه، 6 آبان ماه برگزار شد، با اشاره به تازه تاسیس بودن این ستاد در مجموعه معاونت علمی، اظهار کرد: در حوزه نفت و گاز، تاکنون به فناوری‌های خارجی اتکا و از فناوری و دستاوردهای متخصصان و فناوران داخلی غفلت شده بود.وی با بیان اینکه برای پرورش نخبگان جوان، نباید نخبگان باتجربه را فراموش کنیم، ادامه داد: لازم است ظرفیتهایی که با کمترین هزینه در کشور شکل گرفته‌اند را شکوفا کنیم.

در این راستا حمایتها، نباید صرفا اقتصادی باشد، بلکه حمایتهای فرهنگی نیز لازم است. توفیقی عنوان کرد: نقشی که برای ستاد در عرصه پیشرفتهای فناورانه حوزه نفت و گاز قائل هستیم، شکوفا کردن ظرفیتهای موجود و توجه به نخبگان فعال در گذشته است که تلاش می‌کنیم دستاوردهای آنان را به بازار نفت وارد کنیم. از همین رو، سعی در برطرف کردن موانع مقرراتی، فرهنگی و سیاسی خواهیم داشت.ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی در راستای سند چشم انداز 1404 و برنامه پنجم توسعه و با توجه به تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مبتنی بر نوآوری با هدف ارتقای توان فناوری تجهیزات در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور اقدام به امضای موافقتنامه‌ای با انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان کرد.

در این موافقتنامه، همکاری و حضور موثر تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط به منظور افزایش سطح مشارکت بخش خصوصی با رویکرد عملیاتی و اجتناب از سرمایه‌گذاری موازی و تجمیع توان موجود در چارچوبهای مرتبط جهت افزایش بهره‌وری و ایجاد زنجیره ارزش و تأمین داخلی مدنظر قرار گرفته است.همچنین ارتقای توان فناوری تجهیزات با محوریت ارتقای جایگاه رتبه فناوری ملی در برنامه بلندمدت و تبیین راهکارهای اجرایی به منظور دستیابی به رتبه اول منطقه، ارتقای توان ملی به منظور دستیابی به سازندگان صاحب فناوری قابل اتکا در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش به عنوان هدف میان مدت در برنامه پنجم توسعه (ایجاد برندهای ملی در گروه‌های تخصصی ده گانه) مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، موضوع موافقتنامه مذکور همکاری دوجانبه و ایجاد هم افزایی برای دسترسی به اهداف آن در محورهای بهبود فضای کسب و کار، همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، تعیین اولویتهای فناوری صنعت نفت، ارزیابی توانمندی شرکتهای داخلی برای اجرای طرح‌های دانش بنیان، استقرار نظام مدیریت دانش و فناوری در بنگاه‌ها و تجاری سازی فناوری داخلی و توسعه آن در سطح ملی و بین‌المللی است. این موافقتنامه توسط دکتر جعفر توفیقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع نفت، گاز و ذغال سنگ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر علی کرانی رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان به امضا رسیده است.


  کد خبر : 275
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :